زن خوب


هفت ویژگی یک زن خوب

1- یک زن خوب اهل سرزنش کردن نیست. اگر می خواهید همسرتان را به انجام کاری ترغیب کنید این روش بسیار ناکارآمد است.
خانم ها! باور کنید سرزنش کردن نه تنها موثر نیست بلکه گاهی نتایج معکوسی خواهد داشت.
2- آیا حامی همسرتان هستید؟ حامی بودن چه مفهومی دارد؟
آیا در جلوی سایرین به تحقیر همسرتان می پردازید و یا برعکس کاری می کنید احساس بهتری نسبت به خودش پیدا کند؟
اگر همواره حامی همسرتان باشید او به شما احترام بیشتری می گذارد.
حتی زمانی که با همسرتان موافق نیستید محترمانه این مسئله را با او درمیان بگذارید و تحت هر شرایطی به حمایت از وی بپردازید.
اگر همسرتان دچار مشکلی شود رفتار تحقیرآمیز شما به مشکلات وی خواهد افزود.
3- دست از انتقاد کردن بردارید. هیچ کاری به اندازه انتقاد کردن - به خصوص در حضور دیگران- باعث رنجش همسرتان نمی شود. برعکس، سعی کنید در میان جمع از همسرتان تمجید کنید. در این صورت همسرتان شما را بیشتر دوست خواهد داشت.
4- به نیازهای عاطفی همسرتان توجه داشته باشید. متأسفانه بسیاری از زنان این گونه مسائل را دست کم می گیرند که بیشتر ناشی از اختلافات اساسی در میان زنان و مردان است.
برای مردان نیازهای عاطفی همانند گرسنگی می باشد و اگر به خوبی برآورده نشود رابطه آنها با همسرشان لطمه می بیند.
زنان باید به این مسائل از دید مردان نگاه کنند.
5- یک زن خوب با همسرش محترمانه رفتار می کند. چگونه؟ دراین زمینه نحوه صحبت کردن اهمیت زیادی دارد. زنان باید با لحنی مودبانه با همسرشان حرف بزنند.
6- نکته جالب این است که رابطه میان زنان و مردان می تواند بسیار ناامید کننده باشد، هرچند یک زن خوب راه مناسبی برای بیان نظرات خود پیدا می کند. غالبا پیش می آید که یک زن و مرد تصمیم مشترکی می گیرند ولی مدتی بعد معلوم می شود که زن با نظر همسرش موافق نبوده است!
7- رفتار دلنشینی داشته باشید. با همسرتان به نرمی رفتار کنید. از آن افرادی نباشید که به علت گذراندن یک روز بد، زندگی را به کام همه تلخ می کند!
یادتان باشد خوش رفتاری نتایج مثبت زیادی دارد. تصمیم بگیرید که خوش رفتار باشد ولی اگر هم موفق نشدید حداقل اوقات دیگران را تلخ نکنید!